Handelsbetingelser
Digi-Tal ApS (Herefter benævnt Digi-Tal) har fastsat standardvilkår, som gælder for alle ydelser og produkter, der bliver solgt og leveret gennem Digi-Tals hjemmeside og andre hjemmesider, som administreres af Digi-Tal. Disse vilkår gælder for enhver opgave, som Digi-Tal påtager sig.
Digi-Tal har til hensigt at hjælpe personligejede virksomheder samt selskaber med bogføring, regnskab og beslægtede ydelser til en fair pris.
Der vil blive udarbejdet en individuel Aftale med samtlige kunder, som kan indeholde særlige vilkår. Hvis vilkårene i aftalen er i modstrid med standardvilkårene/Handelsvilkårene herunder, vil Aftalens vilkår have forrang for standardvilkårene/Handelsvilkårene herunder.
1. Virksomhedsoplysninger:
Digi-Tal ApS
Kronprinsessegade 8, 1306 København K
Cvr nr.: 4130 8427
2. Anvendelse:
Disse handelsbetingelser (kaldet “Vilkår”) regulerer enhver handel foretaget via digi-tal.dk (“Hjemmeside(n)”) eller efter telefonisk kontakt med Digi-Tal og efterfølgende accept af et tilbud fra Digi-Tal. Disse Vilkår gælder for både private og erhvervskunder.
Ved at indgå en aftale med os på vegne af en virksomhed bekræfter du, at du har den fornødne bemyndigelse til at forpligte virksomheden.
3. Produkter:
Digi-Tal tilbyder digital bogføring og regnskabsservice via vores hjemmeside. Digi-Tals bogførings- og regnskabsservice findes i forskellige pakkeløsninger, som er målrettet forskellige erhverv og behov. Udover pakkeløsningerne tilbyder Digi-Tal også en række andre produkter og ydelser, som er beslægtet med regnskab og administration.
Alle detaljer om købte produkter fremgår klar og tydeligt af Aftalen eller på hjemmesiden. Digi-Tals ydelser betales forud for det pågældende regnskabsperiode, som aftalt i Aftalen, og kunden er ikke bundet.
Support via telefon på nummeret +45 70 60 42 82 er inkluderet ved køb af pakkeløsninger. Basal rådgivning er en del af Pakken og inkluderet uden ekstra omkostninger. Eventuel rådgivning ud over det, der betragtes som basal, vil blive faktureret til en sats på 750 DKK pr. brugt time.
4. Kundens forpligtelser:
Kunden er ansvarlig for at tilrettelægge bogføringen og regnskabsaflæggelsen således, at reglerne i bogførings-, skatte-, moms- og regnskabslovgivningen overholdes. Det er også Kundens ansvar at informere Digi-Tal om eventuelle forhold, som Kunden mener ikke er korrekt behandlet.
Kunden er ansvarlig for at sikre, at Kundens virksomhed og forhold i øvrigt overholder gældende lovgivning, regler, overenskomster og anden regulering.
Kunden er eneansvarlig for:
- Indholdet og fuldstændigheden af bogføringsmaterialet, herunder blandt andet, men ikke begrænset til, salgsfakturaer, købsfakturaer, lønbilag, bankkontoudtog, kreditorkontoudtog samt specifikationer af tilgodehavender, gæld og varebeholdninger.
- Nødvendige vurderinger i forbindelse med udarbejdelsen og præsentationen af bogføringen.
- Den interne kontrol, som Kunden anser for nødvendigt for at udarbejde bogføringen i overensstemmelse med lovgivningen.
- Godkendelse og attestation af bilag og opgørelser mv. inden aflevering til bogføring i henhold til aftalte godkendelsesprocedurer.
- At give yderligere information, som Digi-Tal kan anmode om i relation til assistancen, herunder blandt andet, men ikke begrænset til, relevant korrespondance med offentlige myndigheder mv.
- Opbevaring og arkivering af bogføringsbilag mv. i overensstemmelse med bogføringslovens opbevaringsregler.
- At Digi-Tal modtager samtlige bilag og/eller information rettidig, der er nødvendig for udførelsen af Digi-Tals ydelser.
Kunden skal uploade alt bogføringsmateriale, som ønskes bogført, til Kundens økonomistyringsprogram. Alternativt kan Kunden sende en samlet zip-fil med bilagene en gang om måneden. Hvis Kunden vælger at fremsende bilagene i separate e-mails eller aflevere dem fysisk, vil Kunden blive faktureret for medgået tid. Den konkrete timepris vil fremgå af aftalen.
Kunden er eneansvarlig for indholdet og lovligheden af Kundens data og må ikke overføre eller bearbejde skadelig kode, data eller lignende (såsom virusser) til Digi-Tal. Desuden må Kunden ikke anvende Digi-Tals løsninger til ulovlige eller ondsindede formål.
5. Priser:
Alle priser på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK) og er eksklusive moms.
Betaling trækkes fra dit kreditkort ved køb. Ved bankoverførsel afhænger behandlingstiden af banken.
Vi accepterer betaling med Dankort, Visa og MasterCard. Eventuelle gebyrer opkrævet af betalingsformidleren dækkes af Digi-Tal, mens Kunden dækker andre relevante gebyrer.
Uanset den aftalte pris mellem Kunden og Digi-Tal, har Digi-Tal ret til at ændre prisen med tre måneders varsel, med start fra den første dag i den følgende måned efter varsling.
Vi benytter leverandørservice til automatisk at opkræve betaling og fornyelse af ydelser. Kunden kan afvise denne opkrævning.
6. Betalingsvilkår:
Ved enkeltstående produkter og/eller ydelser faktureres Kunden for det fulde beløb ved Aftalens indgåelse. Fakturaerne har en betalingsfrist på 8 dage fra udstedelsesdatoen.
Ved aftaler omhandlende bogføringspakker faktureres Kunden månedsvis forud.
Betaling af eventuel Opstartspris sker i forbindelse med onboarding, så Kunden bliver tilmeldt Leverandørservice med automatisk træk på kort, hvor betalingen sker før Digi-Tal påbegynder arbejdet.
Digi-Tal forbeholder sig retten til at videreføre kortgebyrer til Kunden i det omfang, det er lovligt.
Er fakturaer mod forventning ikke betalt, er Digi-Tal ikke forpligtet til at udføre arbejdet for Kunden.
Det er Kundens ansvar at holde sine betalingskortoplysninger ajourførte samt sikre dækning på det pågældende betalingskort. Hvis betaling ikke kan ske via betalingskort, vil der blive sendt en reminder. Betaler Kunden mod forventning stadig ikke, så følger Digi-Tal normal rykkerprocedure.
7. Levering:
Digi-Tal anses for at have leveret fuldt ud, når Kunden har fået adgang til de købte produkter og/eller ydelser. Kunden anses for at have fået adgang til de købte produkter, når meddelelse om Kundens oprettelse i Digi-Tals systemer er afgivet til Kunden.
Når Kunden har fået tildelt adgang til de købte produkter og/eller ydelser, er det Kundens eget ansvar at anvende produkterne og/eller ydelserne, som er stillet til rådighed for Kunden.
8. Varighed:
Aftalen er gyldig indtil en af parterne opsiger aftalen, og Kunden vil automatisk blive faktureret, indtil opsigelsen er gennemført.
9. Opsigelse:
Kunden kan opsige Aftalen med et varsel på løbende måned + en måned. Kunden kan kun opsige Aftalen skriftligt ved at sende en opsigelse til support@digi-tal.dk. Aftalen kan ikke opsiges på anden vis.
Kunden er forpligtet til at betale alle fakturaer indtil opsigelsen er effektueret. Kunden vil ikke blive krediteret for ubrugte eller delvist brugte pakkeløsninger i opsigelsesperioden. Allerede betalte fakturaer refunderes ikke.
10. Fortrydelsesret:
Aftalen kan ikke fortrydes efter underskrift, men kun opsiges efter retningslinjerne i Pkt.9.
11. Ansvar:
I tilfælde af at en transaktion/bilag er i åbenlys strid med gældende lovgivning eller regler, forbeholder vi os retten til ikke at bogføre denne transaktion/bilag. I tilfælde af tvivl eller usikkerhed om lovligheden af en transaktion/bilag, vil tvivlen komme kunden til gode, og vi vil handle i overensstemmelse med kundens bedste interesser. I tilfælde af kontrol fra SKAT eller anden instans, er det i sidste ende kundens ansvar, at kundens bogføring følger gældende regler og lever op til de krav og regler der måtte være.
Brug af købte produkter og/eller ydelser sker på Kundens eget ansvar. Direkte eller indirekte tab, inklusiv tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, der måtte opstå i relation til brugen af og adgangen til købte produkter og/eller ydelser, kan ikke gøres gældende mod Digi-Tal, medmindre der er tale om forsætlige eller groft uagtsomme forhold.
Rådgivning og vejledning fra Digi-Tal, herunder fra kundeservice, hjemmesider, guides, support, bogholdere mv., skal betragtes som vejledende. Kunden anvender rådgivning og vejledning fra Digi-Tal på eget ansvar, og kan ikke holde Digi-Tal ansvarlig for den givne rådgivning og vejledning.
Uanset eventuelle modstridende vilkår i disse standardvilkår kan Digi-Tals maksimale erstatningsansvar over for Kunden, uanset årsagen, aldrig overstige et beløb svarende til Kundens samlede nettobetaling de seneste 12 måneder forud for den erstatningsudløsende begivenhed.
Digi-Tal er ikke ansvarlig overfor Kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som skyldes force majeure. Ansvarsfrihed gælder så længe force majeure består. Force majeure refererer til forhold, der er uden for Digi-Tals kontrol og som ikke kunne have været forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure omfatter usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk og arbejdsstridigheder
12. Ændring af vilkår:
Digi-Tal har ret til at ændre disse standardvilkår. Ændringer træder i kraft for eksisterende kunder tre måneder efter, at de skriftligt er informeret om dem.
13. Overdragelse til tredjemand
Digi-Tal tilbyder Kunden en tidsbegrænset og ikke-eksklusiv ret til at anvende produktet og/eller ydelsen. Denne ret er begrænset til Kunden og dennes rådgivere, og ydelsen må ikke benyttes af andre eller bruges til databehandling eller levering af andre ydelser til tredjepart.
Kunden har ikke lov til at overføre sine rettigheder og forpligtelser til tredjepart uden forudgående skriftligt samtykke fra Digi-Tal.
14. Intellektuelle rettigheder
Medmindre andet er udtrykkeligt angivet, ejer Digi-Tal ophavsretten og andre immaterielle rettigheder til produktet og ydelsen samt alt materiale på websiderne. Al brug kræver vores skriftlige samtykke. Kunden modtager ingen immaterielle rettigheder til ydelsen, produktet eller andre materialer på websiden.
15. Misligholdelse:
Begge parter kan ophæve samarbejdet uden varsel ved væsentlig misligholdelse. Mindre misligholdelse berettiger ikke til ophævelse.
16. E-mail-kommunikation
Digi-Tal forbeholder sig ret til at sende e-mails til Kunden, når der kommer opdateringer til ydelsen eller hvis der udvikles nye funktioner, som vi mener, er af interesse for Kunden. Kunden kan til enhver tid framelde sig modtagelsen af e-mails ved at klikke på linket “frameld” i de modtagne e-mails.
17. Datahåndtering:
Behandlingen af personoplysninger er underlagt vores persondatapolitik.
Vi indhenter Kundens legitimationsoplysninger samt andre person- og virksomhedsoplysninger for at sikre overholdelse af vores juridiske forpligtelser i henhold til lovgivningen. Kunden er forpligtet til at lavere disse oplysninger ved samarbejdes opstart og løbende i samarbejdet, når det er påkrævet.
Vores behandling af personoplysninger, som Kunden er dataansvarlig for og som opbevares i programmet, er reguleret af en separat databehandleraftale, som findes HER. Ansvaret for behandlingen af Kundens personoplysninger er reguleret i denne aftale
Digi-Tals behandling af personoplysninger som databehandler er underlagt vores persondatapolitik.
18. Oplysning om klagemuligheder:
Hvis Kunden er utilfreds med de leverede produkter og ydelser, kan Kunden indgive en klage til morten@digi-tal.dk.
Hvis en tilfredsstillende løsning ikke findes, kan en Kunde indgive en klage til Center for Klageløsning:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
Viborg 8800
Kunden kan indgive en klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du indgive en klage via EU-Kommissionens online klageportal: http://ec.europa.eu/odr. Du skal angive vores e-mailadresse, morten@digi-tal.dk, ved indgivelse af en klage.
19. Opdateringer og driftsstabilitet
Digi-Tal forbeholder sig retten til at opdatere og ændre ydelsen. Vi vil bestræbe os på at udføre opdateringerne, så de ikke forstyrrer Kunden. I nogle tilfælde kan det dog være nødvendigt at lukke adgangen til ydelsen og vores websider, mens opdateringerne udføres. Kunden vil ikke blive kompenseret for dette. Vi vil gøre vores bedste for at sikre driftsstabiliteten for ydelsen, men kan ikke garantere for den.
20. Tvister:
Enhver tvist, der opstår i forbindelse med Kundens køb af produktet eller vedrørende disse standardvilkårs omfang eller gyldighed, er underlagt dansk ret og skal indbringes for Retten i København.